נבט קטן, למה הוא זקוק
? לתנאים המיטיבים ביותר, על מנת שיצמח להיות הצמח המפואר ביותר שהוא יכול
להיות.
זהו חינוך וולדורף על
רגל אחת.
אנו מתבוננים על הילדים
הרכים הנכנסים אלינו בכיתה א, ושואלים את עצמנו - מי אלה הילדים הללו, ולמה הם
זקוקים על מנת להתפתח בקצב שלהם, ככיתה, כקבוצה וכל אחד על פי מי שהוא.
מדוע? על מנת להיות
במקום הטוב ביותר בכל רגע מילדותם ומן הזמן שבו יהיו בבית הספר ויגדלו. הזמן הזה
יקר הערך לא חוזר על עצמו.
חינוך וולדורף שם בלב
עבודתו, את שאלת ההשתנות מרגע לרגע של כל ילד וילדה. אנו עובדים כך שגם ניתן
לילדים את המעטפת לה הם זקוקים בכל גיל וגיל, ובתוך המעטפת הזו, נחשוף אותם, ונמצא
בהם את כל הכישורים והכוחות להיות אנשים מגוונים, חזקים, אשר יכולים להתמודד עם כל
מה שהמציאות המורכבת מביאה לתוך עולמם.
לכן, המערכת בכל
הכיתות, תפנה אל כל ישות הילד - אל החשיבה שלו, אל הרגש שלו, אל יכולות
העשיה שלו. אנו מנסים ליצור מערכת אינטגרטיבית אשר מפתחת את המכלול של הילד,
ולא רק תחום אחד - חשיבה.
התלמידים בחינוך
וולדורף לומדים באופן מגוון מאד את כל מקצועות הליבה, ומקצועות רבים אחרים, שהם גם
מקצועות ליבה בעינינו. כיצד להיות אנשים יצירתיים ויצרנים. כיצד לשלב את
החשיבה שלהם, בעשיה מוסרית, וכיצד להתפתח תוך כדי היותם חלק מקהילה.
כיצד אנו עושים זאת?
התאמת המערכת ליחודיות של כל גיל וגיל. יצירת מערכת בכל תחומי הידע אשר מבינה את
הגיל בו נמצאים הילדים, ומאפשרת להם לצמוח ולהתפתח על פי מי שהם ולא על פי אופנות
חינוכיות חולפות כאלה ואחרות. ככל שהילדים גדלים, מתפתחים בהם כוחות
המאפשרים להם להתמודד עם אתגרים וקשיים אשר מגיעים, כבר בתוך מסגרת בית הספר, אבל
גם מחוצה לה.
חינוך וולדורף קיים כבר
מאה שנים ברחבי העולם. מאז הקמתו, שומר החינוך על עקרונות אלו, ויחד עם זאת, מפתח
תוכניות לימודים חדשות, אשר צריכות להתאים לעולם משתנה במהירות.
את העקרונות הללו, מישם
צוות צעיר ומסור אשר חי הן את יסודות החינוך והן את השאלות החדשות אשר עולות כל
העת מול ילדים שונים.